Legtöbb embernek fogalma sincs erről…

Nem tudom miért nem beszélünk a megtörténtekről?
De azt se értem,hogy a Magyar Lobbi miért nem áll ki legalább olyan mértékben a nemzeti vagyon elherdálásának a megvédésében mint a Paks ll mellett ?
Egyre jobban lehet megérteni, miért nem lehet felelősségre vonni azokat akik az adófizetők pénzét mai napig és még 15- 17 éven keresztül lopni fogják!
Ez a kár amit a nemzetnek okoznak több mint két és félszerelése a Paksi atomerőmű bővítésének .
Továbbá az is érthető ezek után, hogy azok a baloldali vezetők ( nem annyira a szimpatizánsaik) miért támogatják az EU bevándorlási politikáját!
Ezt a témát napi renden kell tartani!
Gy.Á.

LEGTÖBB EMBERNEK ERRŐL FOGALMA SINCS – DE IGAZ!!!

Az ország legnagyobb kiárusítója, Gyurcsány Ferenc olyan szerződéseket kötött külföldi gigavállalatokkal, amelyek árát mind a mai napig nyögjük.
Kik is voltak a szerződő (kedvezményezett) cégek?
Az M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt. koncessziós társaságot 2004-ben a PPP (köz- és magán-együttműködés) projektek területén vezető német Bilfinger Berger BOT GmbH, az osztrák piacon több mint 125 éve jelen lévő Porr Infrastruktur GmbH, és a főként Közép-Európában tevékenykedő Swietelsky International Baugesellschaft.

2002-2010-közti beruházásait a fenti cégek vitelezték ki. A beruházásoknak 90%-át. egy jól kitalált PPP -konstrukcióban valósították meg.

Mi ennek a lényege?
Ezzel a PPP -konstrukcióval mindenki jól járt csak az állam fizetett rá de keményen.
Az építőipari cég megépíti a beruházást. Átadás után az építő cég tulajdonába kerül a megépített létesítmény.
Az építményt a tulajdonos bérbe adja az államnak.

Bármennyire is meglepő, Gyurcsányék még az autópályákat is eladták a külföldi befektetőknek.

Az autópálya-matrica októbertől 500 forinttal, januártól pedig az e-útdíj 5,8 százalékkal emelkedik majd.

Jogosan vetődik fel a kérdés, hogy hová kerülnek az útdíjrendszerbe befizetett összegek?

Nos, a válasz nagyon egyszerű.

A közutak használata pénzbe kerül, a múlt évben összesen 216 milliárd forintot jelentett mindez.
Az útdíjrendszer 2018-ban pedig nettó 187 milliárdot termelt az állami költségvetésnek.

Azaz termelne, de a bevételek jelentős része elmegy Gyurcsány előnytelen szerződéseire.
Többek között az is kiderült, hogy a közutak fenntartása megközelítőleg 80-90 milliárd forintba kerül, de emellett az államnak évente ki kell fizetnie egy 110 milliárdos koncessziós díjat az autópályák tulajdonosainak.

Így az M5-ös és az M6-os autópályák, hidak és egyéb létesítmény építési költségeit többszörösen fizethetik ki az adófizetők 2031-ig és
2038-ig, hiszen ekkor járnak le a gyurcsányi szerződések nagy része.

Amúgy ezeket a szerződéseket az állam nem tudja felmondani, tehát a költségvetésbe befolyt összegeket magánkézben lévő külföldi cégeknek kell kifizetnie.
Ezen beruházásokat egy jó-pár év múlva a szerződések lejárta után az állam megvásárolhatja a piaci áron a tulajdonostól.

De honnan vette a külföldi építő a beruházáshoz szükséges pénzt?

Mivel a beruházás az ország területén épül ezért az országnak járó EU-s támogatásokat igénybe vette.

Így épült meg mintegy 3500-milliárgos beruházás 2002-2010-közt. A mai napig fizeti az állam a több száz milliárdos évi bérleti költséget.

Ezekből a beruházásokból a nemzeti kormány 2018-ig mintegy 1250-milliárdos létesítményt megvásárolt.
A maradék több mint 2250-milliárdos értékért tovább kell fizetni a bérleti díjat mindaddig míg a a szerződés le nem jár és akkor állam
megvásárolhatja ezeket a létesítményeket is.

Sajnos a lakosság ezekről a zseniális üzletekről mit sem tud.

,,Az a baj a szocialistákkal, hogy előbb-utóbb kifogynak a mások
pénzéből.” (Margaret Thatcher )

 

 

 

 

Szerző
CÖKA

Szólj hozzá!

Kövessen minket a hírportálunkon és A közösségi médiában!