Követési távolság

A közlekedési szabályok egyik legfontosabb eleme a követési távolság betartása. Ha valaki előzni is akar, akkor nem árt számba venni a szemből közlekedőket és saját sebességünket.

Hasonlatot a politikai életből is hozhatunk. Túlértékelve saját lehetőségeit, a JOBBIK ezt tálcán kínálja. Látva a szélsőjobboldali jelzőt magán viselő pártot, megfontolandó üzenetnek tekintendő a „vezess defenzíven” szabály figyelmükbe ajánlása.

Autós megközelítést alkalmazva a JOBBIK egyelőre csak átfújatta a kasznit, de a motor teljesítménye elégtelen új utasok befogadására.

A jobboldalon a FIDESZ-KDNP az állampolgárok többségének bizalmát élvezi és nehezen megelőzhetőnek tűnik. A volt baloldali néppárt, az MSZP a DK-val együtt ma már annak is örül, ha a parlamentbe kerülésig nem fullad le a köhécselő motor.

A néppárti státuszra áhítozó JOBBIK, valamint az ezt a jelzőt elvesztő MSZP csak egymás legyőzése után gondolkodhat álmai megvalósításán. Ehhez azonban mindkét párt eddigi identitásának feladására kényszerül. Egy közkeletű magyar mondás szerint: „kutyából nem lesz szalonna”. Az egymás táborához közelítés pedig felfedné az esetleges valóságot, miszerint az eddig hangoztatott nézeteiket a hatalomért képesek azonnal sutba dobni.

Ha a JOBBIK a két volt baloldalinak mondott párttal kezdene liezont, nem ketté, hanem háromfelé szakadna. Kialakulna egy „kvacs-pártformáció”, melynek eredménye, hogy a pártversenyzés sztrádáján a JOBBIK-nál ülők a FIDESZ-KDNP jól bevált és állandóan fejlesztett motorral hajtott járművének már a rendszámát sem tudnák leolvasni.

A távolság azonban így is nőni fog. A JOBBIK állapotát tekintve 2018-ig a generál feljavításra nincs esély. A párt még a kaszni színét sem döntötte el, megy a huza -VONA.

A pártok mai kínálatát számba véve bölcs döntésnek látszik, ha a magyar polgárok a járt utat járatlanért nem adják fel. Ha úgy dönt a JOBBIK, hogy a normális nemzeti úton kíván haladni, megértve a nemzetközi üzeneteket, sokan fognak vele egyetérteni. Ehhez azonban kevés a forradalmi, vagy ellenforradalmi hevület.

A baleseti statisztikák mutatják, hogy a rosszul meghozott előzési döntés katasztrofális lehet. Gondoljunk csak arra, hogy a most kormányzók, már több mint 25 éve létező pártjuk révén, milyen hosszú utat jártak be, míg a magyarok többsége szerint megtanulták a tartós kormányzás titkát.

Egyes elfogult jobbikosok szerint a FIDESZ-KDNP másolja ötleteiket. Ez a felvetés könnyen cáfolható, hiszen 2010 óta a FIDESZ-KDNP az Európai Unió egyik legerősebb néppártja. Ha a JOBBIK néppárttá akar alakulni, akkor az sem lehet kérdés, hogy ki jár elöl és ki szeretné követni a másikat!

Csizmadia László

Szerző
Csizmadia László
CÖF-CÖKA kuratóriumának elnöke

Szólj hozzá!

Kövessen minket a hírportálunkon és A közösségi médiában!