Pedagógus-ügy

Kedves Csizmadia László!

Már jeleztem, hogy kezdetektől fogva Fidesz-párti vagyok, amit főleg a nemzeti politikájával ért el a párt! Erdélyben születtem, ismerem a problémát.

Ugyanakkor szomorúan kell látnom az utóbbi időben végbemenő klikkesedést a FIDESZ berkeiben, a hibákat, a népszerűség elvesztését stb. Kérem figyeljenek oda ezekre, ne bagatellizálják el, mert mindig a víz az úr.Még akkor is,ha sok a lepedék….Nem írhatunk mindent az itthon és kint áskálódó ellenzék rovására, próbáljunk józan ésszel elemezni.Amennyiben halló fülekre talál  a jelzésünk, amit gondolom másoktól is kapnak , elejét vehetjük a lázításoknak.Nem kellene az események után kullogni!

Nyugdíjas lettem , még az átszervezés előtt, de tartom volt kollégáimmal a kapcsolatot és panaszkodnak.Elégedetlenségük oka a KLIK , ami mindenhatóként utasít, a kritikát megfogalmazókat megfélemlítik, eltávolítják. Senki nem meri elmondani a véleményét féltve a kenyerét. Rosszak a tankönyvek, pl. még egy hónapja nem tudták , hogy a 8. osztályban miből tanítanak. Pl. a 7. osztályba került tárgyalásra mindkét világháború, ami korosztályi problémákat is felvet. Nőtt a fölösleges adminisztráció, terhelés minden irányba. A bürokrácia úgyszintén  meglátásom szerint.Már átéltük egyszer a Horn Gábor vezette tantervi módosításokat, pénzkidobást, most ismételten kísérletezünk…

Jó irányba mutat most a vezetőkkel való konzultálás, de gyakorló pedagógusokat is meg kellett volna hívni.

Van sok olyan pedagógus a pályám, aki nem teljesít , nem oda való. Azokat el kell távolítani.Még mindig működik a kontraszelekció…, a bérek miatt főleg.A többi társadalmi osztály sincs igazán megfizetve mondhatják, de mégis vannak körök, akik igazából nem is vonhatók felelősségre döntéseik miatt, de irreálisan sokat keresnek. Ezek politikusaink , ami most már nagyon sokunknál kiveri a biztosítékot. Ez mindenkit irritál, ha nem is mondják ki.

Túl nagy a szakadék az országban a nemzeti és a liberális erők között, amire én nem látok orvoslatot.

Meg kellene hozni azt a törvényt, ami a nemzetárulás büntethetőségét meríti ki. Lásd Gyurcsány Ferenc és híveinek magyarellenes kampányát az állampolgárság ügyében.

Azzal egyetértek, hogy csoportok ne akarják kisajátítani a nemzeti oktatást, nem kell nekünk a liberalizmus, de valamilyen oktatói szabadságra szükség van, kontrollált legyen, felügyelt.

Szerintem abszolút téves és elvetendő , fölösleges energiákat felemésztő, minősítésre nem jó a portfólió és az ellenőrzés rendszere is. Csodálkozom, hogy ez nem verte még ki a biztosítékot. Tehát a mostani szervezkedés sok jogos törekvésre is rávilágít , nem kell minden lesöpörni az asztalról.

A mostani vezetők között is sok a pelyva , szűrni kellene…

Nagyon sokan kételkedni kezdtünk, hiszen nem éppen  így képzeltük el jövőnket…!

Baráti üdvözlettel:N.L.
_________________________________________

Jó lenne, ha megismerhetnénk a problémát magát.

Eddig azt tapasztalom, hogy a szervezetek véleménye mögé akarják a szervezetek, hogy támogatók tömörüljenek, anélkül, hogy a célkitűzéseiket a támogatók pontosan megismerhetnék.

A szervezetek egymást folyamatosan pocskondiázzák, de csak érzelmi alapon. Feltételezéseket adnak egymás szájába, anélkül, hogy a feltételezések igazságtartalmáról a frissen tájékoztatott meggyőződhetne. Nem beszélve arról a bevett szokásról az élet számos területén, hogy az ellenfél szájába a saját legtitkosabb szándékát adja, az ellenfél lejáratása céljából.

Ennél a felhívásnál, amit most továbbítottál, ennek a lólábnak a kilógását vettem észre.

Természetesen az oktatásügy Magyar érdek szerinti rendberakását az egyik legfontosabb jelenkori feladatnak tartom.

A fent vázolt módon viszont nem tudom elképzelni.

Nem tartom ördögtől valónak azt, hogy a pedagógusok fizetési szintjét tovább emeljék. Fontosabb a fiatalok nevelése a fogorvosok tevékenységénél, bár az is NAGYON fontos. Ha a pedagógus fizuja majd meghaladja a fogdokik hálapénzzel növelt fizujának értékét, majd lehet megálljt mondani. De, addig csak hajrá! Viszont szigorú szakmai követelményt kell a pedagógusoknak teljesíteni. nem megengedhető, hogy a máshova nem jó személyek a nyári „szabadság” miatt tovább rontsák a fiatalokat.

Nem fogadom el, hogy a megtanítani valókat kis helyi közösségecskék találják ki. Nem lenne jó, hogyha valaki rábízza gyerekét egy iskolára és ott saját hatáskörben spirót tanítanának neki Jókai helyett, vagy kertészt, József Attila helyett. (a kis „s” és „k” direkt volt, nagy tisztelettel) Elfogadom ugyan, hogy a két megnevezett is része az lakosságnak, de aki róluk akar tanulni: járjon szakkörbe. Nem szégyen az!

Az iskolarendszer megváltoztatására, a támogatásomat csak a konkrét célok felmutatása váltja ki.

Az hogy „javítani kell a helyzeten” az nem hír, nem elegendő cél. Az, hogy valaki politikai célokat tűz ki magának, esetleg kormányváltást, az megint nem hír.

Lehet, hogy kicsit alul vagyok politizálva, de a konkrét feladatok jobban érdekelnek az áttételesnél, bár sokszor van úgy, hogy a dolgok megoldásához a mellékbejáraton át vezet az út.

Remélem ebben a témában lesz olyan valaki, aki a főbejáraton keresztül oldja majd meg a feladatot. Ezt a személyt, vagy csoportot akarom támogatni.

Szeretettel: Sz.J.
____________________________________________

Még egy pontot hozzátennék: „Aki nem hajlandó tárgyalni, csak fenyegetőzik az az saját magáról állít ki bizonyítványt!” (Hogy stílusban maradjunk… Ez az egész dolog a „régi szép” diktatórikus szocialista időkre emlékeztet… Nagyon régen – 50-es, 60-as évek – jártam iskoláimat, de esküszöm, hogy áldott emlékű tanáraink forognak a sírjukban pumukliék miatt… Nekem meg csak a gyomrom forog…)

Dr. Gy. L.

 

 

 

 

Szerző
CÖKA

Szólj hozzá!

Kövessen minket a hírportálunkon és A közösségi médiában!