A közétkeztetésben emelni kell a magyar termékek arányát

Erdős Norbert hozzátette, a változtatásra azért volt szükség, mert 50 százalék a magyar termékek aránya a közétkeztetésben.
Az államtitkár kitért arra, hogy a kiskereskedelmi üzletekben a magyar termékek aránya átlagosan 70 százalék: a magyar kereskedelmi láncoknál ez az arány több mint 80 százalék, a külföldi kereskedelmi láncoknál pedig 60 százalék, de van, ahol az 50 százalékot is alig haladja meg.
Erdős Norbert emlékeztetett, hogy az utóbbi időben egy másik kormányrendeletet is elfogadtak, amely a kistermelők lehetőségeit bővítette. A rendelet értelmében a kistermelők áruikkal már nem szorulnak be 40 kilométeres körzetükbe vagy saját megyéjükbe, Budapesten kívül bárhol árusíthatják termékeiket. Ez a területi bővítés minden feldolgozott termék, alapélelmiszer esetében igaz, kivéve a friss húsokat – például a szarvasmarha-, sertés-, nyúl-, bárányhúst – amelyeknél továbbra is megmaradt a 40 kilométeres körzetre vonatkozó szabály.
A konferenciát a Gróf Széchenyi Család Alapítvány és az Olasz-Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szervezte az Olasz-Magyar Gasztronómiai Fesztivál keretében.

Forrás: https://kormany.hu/hirek/a-kozetkeztetesben-emelni-kell-a-magyar-termekek-aranyat

Szerző
CÖKA

Szólj hozzá!

Kövessen minket a hírportálunkon és A közösségi médiában!