A koronavírus-járvány miatt hirtelen piacvesztést elszenvedő cégeket segíti a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara új internetes oldala, a NAK Piactér. A vállalkozói (B2B) platform élelmiszer-termelőket, -előállítókat, kistermelőket köt össze felvásárlókkal, kereskedőkkel és nagy forgalmat lebonyolító kiskereskedelmi láncokkal. A NAK Piactér adatbázisába folyamatosan jelentkezhetnek az érintett cégek.
A koronavírus gyors terjedésének megfékezése érdekében tett korlátozások, a HORECA szektor kiesése, illetve sok esetben a helyi piacok bezárása miatt sok élelmiszer-termelő, -előállító, valamint kistermelő piacvesztéssel szembesült, részben vagy egészében elveszítette termékeinek piacát. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elkötelezett tagjai segítése mellett, így a piaci kereslet és kínálat összekapcsolásával, egy vállalkozói (B2B – Business to Business) platform elindításával is segíteni kíván az értékesítési nehézségek leküzdésében.
A NAK Piactér oldal már él, amely olyan – termékkörökre, mennyiségre, rendelkezésre állás rendszerességére, földrajzi területre és egyéb keresési feltételekre szűrhető – felület, amely lehetővé teszi az élelmiszer-termelők, -előállítók, illetve a kereskedők, felvásárlók közötti közvetlen kapcsolatfelvételt. A beszűkült piaci helyzetben termékfelesleggel rendelkező kamarai tagok értékesítési nehézségei csökkenhetnek, a felvásárlók, kereskedők növelhetik a hazai beszállítóik körét, a kiskereskedelemben emelkedhet a helyi termékek aránya, továbbá csökkenhetnek a tranzakciós költségek. A rendszer adatbázisába folyamatosan jelentkezhetnek az érintettek. Tekintve, hogy az online platform célja a vállalkozói szintek összekapcsolása, a felületre elsősorban azok jelentkezését várja a NAK, akik kereskedelmi mennyiségű élelmiszertermékekkel rendelkeznek.