Látogatás Ferenc pápa csíksomlyói ünnepi szent miséjén

MAGYAR ÉS SZÉKELY HONFITÁRSUNKKAL EGYÜTT VETTÜNK RÉSZT FERENC PÁPA CSÍKSOMLYÓI ÜNNEPI SZENT MISÉJÉN CSÍKSOMLYÓN

1. nap: Budapest – Csíkrákos

A Kárpáteurópa Utazási Iroda szervezésében az 50 férőhelyes busz a CÖF-CÖKA szellemi honvédőivel hajnali 5 órakor indult a Koronaőr térről.

A gyakorlott sofőrök a tervezett menetidőt példásan betartották. Nem rajtuk múlott, hogy kb. 2 órás késéssel érkeztünk meg csíkrákosi szálláshelyünkre. Az idő múlását szinte észre sem vettük nagyszerű „idegenvezetőnk” Hoppál Bulcsúnak köszönhetően. (Első próbatételül) 2 órás megállásra kényszerültünk egy baleset következtében lezárt útszakaszon, amelynek eredményeként (második próbatételként) az esti fogadáson 2 busznyi zarándok zsúfolódott a Cserekert Fogadóban. A vendéglátók példás gyorsasággal oldották meg a kialakult helyzetet. Bőséges vacsorában (korlátlan pálinka fogyasztással) volt részünk. A szállás-elhelyezés is megoldódott éjfél előtt…

1. nap: Pápai szentmise

Reggel (harmadik próbatételként) sűrű esőben indult buszunk Csíksomlyóra, ahol a városon kívül kiépített buszparkoló várt bennünket. A Kegytemplom után jött a (negyedik próbatétel) a sár. Ezzel is megbirkózva, kicsit szétszóródva érkeztünk fel a hegynyeregbe, ahol részt vettünk Ferenc pápa ünnepi szentmiséjén. Az eső nem hagyott alább, az esőköpenyek átáztak… Ennek ellenére érdekes módon senki sem fázott meg tudomásom szerint. (Az érzelmi feltöltődésnek köszönhetően…).
Az előzetesen „beharangozott” biztonsági kapukkal, ellenőrzésekkel nem kellett törődnünk . Ugyan is a számunkra kijelölt hely túlságosan sáros volt, így a kordonon kívül maradtunk , mert ott füves volt, de semmit nem veszítettünk a látványminőségből. A beharangozás szerint aki  nem ér fel 10 óráig azt nem engedik be, így korán indultunk fel, többet vállalva az esőből..
Az időjárás délutánra a kegyeibe fogadott a csíkszeredai szabadprogramra, este ismételten bőséges vacsora várt ránk Csíkrákoson.

1. nap:Székelyudvarhely – Budapest

Reggeli után indultunk haza. Székelyudvarhelyen rövid sétát tettünk  a város főterén, majd Segesváron jártunk a várban. Szép napos időben utaztunk haza a tervezett esti időpontra. Itthon a sajtóértesülésekből értesültünk, hogy csak százezren voltunk a misén, mikor több mint kétszázezren regisztráltak és ehhez jöttek a helybéliek és a görög katolikusok. Nem számít, mert megint jó volt magyarnak lenni egy kicsit.

Janek György és Foltán  László
szellemi honvédők

Szerző
CÖKA

Szólj hozzá!

Kövessen minket a hírportálunkon és A közösségi médiában!